ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼
ILL貸借依頼
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
The Integration of AI and Virtual Learning both before and under COVID-19
Obari, Hiroyuki, Issued : 2021.03.30, 経済研究 <TF01309854>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
The Integration of AI and Virtual Learning both before and under COVID-19
Obari, Hiroyuki, Issued : 2021.03.30, 経済研究 <TF01309854>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
51090.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:430
本文参照回数:520
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
経済研究
コレクションコード
13
ソースレコードID
AA12391760
タイトル
The Integration of AI and Virtual Learning both before and under COVID-19
作成者
小張, 敬之
オバリ, ヒロユキ
Obari, Hiroyuki
出版者
青山学院大学経済研究所
出版者
アオヤマ ガクイン ダイガク ケイザイ ケンキュウジョ
NCID
AA12391760
DOI URL
https://doi.org/10.34321/21861
収録物名
経済研究
収録物名
ケイザイ ケンキュウ
収録物名
The economic review
巻次等
13
開始ページ
29
終了ページ
47
日付
Issued : 2021.03.30
主題
Other-en:AI Speaker
主題
Other-en:21st century-skills
主題
Other-en:Google home mini
主題
Other-en:Echo dot
主題
Other-en:Technology Enhanced Learning
主題
Other-en:Virtual Language Exchange
主題
Other-en:Flipped Learning
主題
Other-en:PeerEval
主題
Other-en:Worldviews
主題
Other-en:ZOOM Virtual Online Teaching
主題
Other-en:TOEIC
主題
Other-en:AI
主題
Other-en:VR
主題
Other-en:OPIc Speaking Test
内容記述
This study focuses on the use of emerging technologies such as smart speakers and smartphone applications in the improvement of English language skills of Japanese students, how students feel about virtual reality (VR), and how VR might be utilized by Japanese higher education to improve English in the future. An empirical investigation was carried out from April 2019 to January 2020, targeting 82 undergraduates majoring in economics. Participants were required to study their favorite English language programs using AI speakers for eight months, along with writing in a diary and videotaping their thoughts using a smartphone. The results showed that students who used AI speakers during the eight-month training period performed better on TOEIC than non-users, who instead used online materials outside of the classroom. The results suggest integrating blended learning along with 21st-century skills, including AI, VR, and PeerEval, may be an effective means by which to improve the English proficiency of native Japanese students. Furthermore, from the first semester of 2020, all courses were taught online with a ZOOM. About 30% of students enrolled in all classes were satisfied with virtual online learning; however, 30% of students were unsatisfied with virtual online learning. The second semester we carried out the experiment to promote the virtual exchange program with the National University of Singapore (NUS) for eight weeks. How the students learned under COVID-19 will be explained more in detail.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード