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大学生の学習主体性研究の展望

眞崎, 光司, Issued : 2020.12.25, 青山社会情報研究 <TF01309945>
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書誌詳細

コレクションコード 紀要論文
コレクションコード 青山社会情報研究
コレクションコード 12
ソースレコードID AA12424269
タイトル 大学生の学習主体性研究の展望
ダイガクセイ ノ ガクシュウ シュタイセイ ケンキュウ ノ テンボウ
タイトル(その他) Research Perspectives on the Learning Agency of University Students
作成者 眞崎, 光司
マサキ, コウジ
Masaki, Kouji
出版者 青山学院大学社会情報学研究センター
出版者 アオヤマ ガクイン ダイガク シャカイ ジョウホウガク ケンキュウ センター
NCID AA12424269
ISSN(プリント) 18837638
DOI URL https://doi.org/10.34321/21888
収録物名 青山社会情報研究
収録物名 アオヤマ シャカイ ジョウホウ ケンキュウ
収録物名 Aoyama Journal of Social Informatics
巻次等 12
開始ページ 33
終了ページ 43
日付 Issued : 2020.12.25
主題 Other-ja:大学教育
主題 Other-en:extracurricular activities
主題 Other-ja:主体性
主題 Other-ja:活動理論
主題 Other-ja:アクティブラーニング
主題 Other-ja:正課外活動
主題 Other-en:higher education
主題 Other-en:agency
主題 Other-en:activity theory
主題 Other-en:active learning
内容記述 In this paper, agency is classified from the viewpoint of the structure of activities by organizing research trends on agency in university education and research, and recommendations are given about which agency needs to be focused on in university education and research in the future. As a result, the necessity of the viewpoint of learning agency is presented which comprehensively grasps learning in regular activities and in extracurricular activities, as well as the three models of learning agency from the viewpoint of the structure of activities. These models include knowledge, skills, acceptance of the type of learning agency, participatory learning agency, and constructive learning agency. It is pointed out that there have been few studies focusing on constructive learning independence, and such research is necessary to clarify the emergence of agency after graduation, which is a problem in higher education research. It is shown that in order to empirically study constructive learning agency, research studies that target extracurricular activities are necessary.
資源タイプ departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ) 紀要論文
物理的形態 PDFファイル
アクセス権 open access