ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼(他機関への文献複写依頼)
ILL貸借依頼(他機関への文献貸借依頼)
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
心理教育的アセスメントにおける視線解析の有効性 : 発達障害児・者支援への応用に向けた臨床発達心理学的検討
田中, 里実; 中鉢, 路子; 綿引, 一貴, Issued : 2021.03.12, 青山心理学研究 <TF01310571>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
心理教育的アセスメントにおける視線解析の有効性 : 発達障害児・者支援への応用に向けた臨床発達心理学的検討
田中, 里実; 中鉢, 路子; 綿引, 一貴, Issued : 2021.03.12, 青山心理学研究 <TF01310571>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
51252.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:949
本文参照回数:695
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
青山心理学研究
コレクションコード
20
ソースレコードID
AA1164957X
タイトル
心理教育的アセスメントにおける視線解析の有効性 : 発達障害児・者支援への応用に向けた臨床発達心理学的検討
シンリ キョウイクテキ アセスメント ニオケル シセン カイセキ ノ ユウコウセイ : ハッタツ ショウガイジ・シャ シエン エノ オウヨウ ニ ムケタ リンショウ ハッタツ シンリガクテキ ケントウ
タイトル(その他)
Efficacy of psychoeducational assessment using eye-tracking for supporting people with Neurodevelopmental disorders
作成者
田中, 里実
タナカ, サトミ
Tanaka, Satomi
作成者
薬師神, 玲子
ヤクシジン, レイコ
Yakushijin, Reiko
作成者
中鉢, 路子
チュウバチ, ミチコ
Chuubachi, Michiko
作成者
横山, 舜
ヨコヤマ, シュン
Yokoyama, Shun
作成者
綿引, 一貴
ワタヒキ, カズキ
Watahiki, Kazuki
作成者
北村, 文昭
キタムラ, フミアキ
Kitamura, Fumiaki
出版者
青山学院大学心理学会
出版者
アオヤマ ガクイン ダイガク シンリ ガッカイ
NCID
AA1164957X
ISSN(プリント)
1347569X
DOI URL
https://doi.org/10.34321/22007
収録物名
青山心理学研究
収録物名
アオヤマ シンリガク ケンキュウ
収録物名
The AGU journal of psychology
巻次等
20
開始ページ
1
終了ページ
8
日付
Issued : 2021.03.12
主題
Other-en:neurodevelopmental disorders
主題
Other-en:eye-tracking
主題
Other-en:cognitive processing style
主題
Other-en:assessment
内容記述
It is known that the cognitive processing style must be considered when supporting people with neurodevelopmental disorders. However, people themselves with neurodevelopmental disorders, parents, and teachers, who do not have a psychological background often have difficulties understanding them concretely. Therefore, a psychoeducational assessment must provide more understandable explanations of assessment results. The purpose of this study was to investigate whether eye tracking reflected patients' cognitive processing style. Participants (N = 12) without neurodevelopmental difficulties were examined for their cognitive processing style using WAIS-IV and KABC-II, and eye movements. The results indicated that eye movement might reflect the degree of working memory but did not predict task performance. More research is needed with other participants having different cognitive processing styles from those in this study to examine the relationship between the cognitive processing style and eye movements in more detail.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード