ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼(他機関への文献複写依頼)
ILL貸借依頼(他機関への文献貸借依頼)
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
外国語学習への期待尺度の開発
猪口, 綾奈, Issued : 2022.05.31, 青山国際政経論集 <TF01311047>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
外国語学習への期待尺度の開発
猪口, 綾奈, Issued : 2022.05.31, 青山国際政経論集 <TF01311047>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
51739.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:113
本文参照回数:49
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
青山国際政経論集 ISSN 2436-8695
コレクションコード
108
タイトル
外国語学習への期待尺度の開発
ガイコクゴ ガクシュウ エノ キタイ シャクド ノ カイハツ
タイトル(その他)
The Development of Scales to Measure the Expectation for Foreign Language Learning
作成者
猪口, 綾奈
イノグチ, アヤナ
Inoguchi, Ayana
作成者
田崎, 勝也
タサキ, カツヤ
Tasaki, Katsuya
出版者
青山学院大学国際政治経済学会
出版者
アオヤマ ガクイン ダイガク コクサイ セイジ ケイザイ ガッカイ
ISSN(プリント)
24368695
DOI URL
https://doi.org/10.34321/22458
収録物名
青山国際政経論集
収録物名
アオヤマ コクサイ セイケイ ロンシュウ
収録物名
The Aoyama journal of international politics, economics and communication
巻次等
108
開始ページ
33
終了ページ
55
日付
Issued : 2022.05.31
主題
Other-en:trust
主題
Other-en:sense of security
主題
Other-en:learning anxiety
主題
Other-en:rapport
主題
Other-en:factor analysis
内容記述
The purpose of this study is to develop scales to measure learners' expectations focusing on their relationship with teachers in foreign language learning, and to examine its reliability and validity. Given the unique anxieties involved in learning a foreign language as opposed to other subjects, understanding the expectations and desires of learners and alleviating their anxieties is important in a language learning environment. In the study, 361 college students were administered a 66-item questionnaire developed with reference to previous research. The results of exploratory and confirmatory factor analysis revealed the following four-factor model: (1) interest in learning methods, (2) empirical proficiency of teachers, (3) search for rapport, and (4) independence in learning. To examine reliability and validity, another 412 students completed a questionnaire that included 17 items from the four-factor model and 56 items from three other scales related to this four-factor scale. The results showed that each factor was closely related to the other, and the study provided a better understanding of what learners expect from their teachers.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード