ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼
ILL貸借依頼
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
Trends in Japanese University Education Digital Transformation (DX) and Case Study of Hybrid Group Work Exercises in 2022 : Digital Whiteboard, DX Learning Environment, and AI Chatbot Systems for Hybrid Group Work Exercises
Tamaki, Kin'ya; Nakamura, Yoshiki; Zheng, Zhouhua <TF01311271>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
Trends in Japanese University Education Digital Transformation (DX) and Case Study of Hybrid Group Work Exercises in 2022 : Digital Whiteboard, DX Learning Environment, and AI Chatbot Systems for Hybrid Group Work Exercises
Tamaki, Kin'ya; Nakamura, Yoshiki; Zheng, Zhouhua <TF01311271>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
52007.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:160
本文参照回数:90
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
Aoyama business review
コレクションコード
45
ソースレコードID
AA00034278
タイトル
Trends in Japanese University Education Digital Transformation (DX) and Case Study of Hybrid Group Work Exercises in 2022 : Digital Whiteboard, DX Learning Environment, and AI Chatbot Systems for Hybrid Group Work Exercises
作成者
玉木, 欽也
タマキ, キンヤ
Tamaki, Kin'ya
作成者
高松, 朋史
タカマツ, トモフミ
Takamatsu, Tomofumi
作成者
中邨, 良樹
ナカムラ, ヨシキ
Nakamura, Yoshiki
作成者
Arame, Maki
作成者
Zheng, Zhouhua
出版者
Aoyama Institute of Global Business, Aoyama Gakuin University
NCID
AA00034278
ISSN(プリント)
03880052
DOI URL
https://doi.org/10.34321/22719
収録物名
Aoyama business review
巻次等
45
開始ページ
1
終了ページ
38
日付
Issued : 2023.03
主題
Other-en:University education Digital Transformation (DX)
主題
Other-en:Project-Based Learning (PBL)
主題
Other-en:Active Learning (AL)
主題
Other-en:hybrid group work exercise
主題
Other-en:business producer
主題
Other-en:Sustainable Development Goals (SDGs)
主題
Other-en:Circular Economy (CE)
主題
Other-en:BOM (bill of materials)
主題
Other-en:AI chatbot
内容記述
The purpose of this research paper is to report the following three research issues: (1) various class formats for online classes and their characteristics, (2) trends in the promotion of the university education Digital Transformation (DX) business concept in Japan, and (3) a case study on hybrid group work exercises in 2022 by effectively utilizing educational DX technology. In Japanese higher education, in addition to general lecture subjects, group work exercises and project-based learning (PBL), active learning (AL), experimental and practical training subjects have typically been conducted in face-to-face classes. In 2020, due to the impact of the COVID-19, it become no longer possible to conduct face-to-face classes, and it was necessary to urgently introduce online classes, including on-demand, real, and hybrid types of class. As part of the measures for the post-coronavirus era, leading universities in Japan started working on their own education DX business concept as starting a public offering subsidy under the Digital Utilization Education Advancement Project by the Ministry of Education, Culture, Sports, Science, and Technology (MEXT). Hybrid group work exercises by effectively utilizing educational DX technology deals with the following: (1) Curriculum design for hybrid group work exercises combined with PBL and AL, (2) Shared digital whiteboard and DX learning environment systems, and (3) Q&A system using knowledge BOMs (Bill of Materials) and AI chatbot.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード