青山学院大学図書館

Literature Review : A Usage-Based Approach to Children's Grammatical Development

Shibuya, Junko, Issued : 2024.03.31, 論集/青山学院大学大学院文学研究科英米文学専攻 <TF01331963>
登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

ページリンク
52406.pdf   

書誌詳細

コレクションコード 紀要論文
コレクションコード 論集/青山学院大学大学院文学研究科英米文学専攻
コレクションコード 48
ソースレコードID AN1013558X
タイトル Literature Review : A Usage-Based Approach to Children's Grammatical Development
タイトル(その他) 文献レビュー : 用法基盤モデルの観点からの子どもの文法性の発達について
タイトル(その他) ブンケン レビュー : ヨウホウ キバン モデル ノ カンテン カラノ コドモ ノ ブンポウセイ ノ ハッタツ ニツイテ
作成者 Shibuya, Junko = 澀谷, 順子
シブヤ, ジュンコ
出版者 青山学院大学大学院文学研究科英米文学専攻院生会
出版者 アオヤマ ガクイン ダイガク ダイガクイン ブンガク ケンキュウカ エイベイ ブンガク センコウ インセイカイ
NCID AN1013558X
ISSN(プリント) 0289792X
DOI URL https://doi.org/10.34321/23116
収録物名 論集/青山学院大学大学院文学研究科英米文学専攻
収録物名 ロンシュウ
収録物名 Aoyama Gakuin University English studies
巻次等 48
開始ページ 1
終了ページ 16
日付 Issued : 2024.03.31
主題 Other:the usage-based approach
主題 Other:grammatical awareness
主題 Other:young learners' second language learning
主題 Other:chunks
主題 Other:frequency
主題 Other:continuum from chunks to grammar
内容記述 The formal foreign language education for 5th and 6th graders was introduced in public elementary schools in 2020, and under the new policy, the National Curriculum Standards state that children develop their grammatical awareness through the actual use of a foreign language (MEXT, 2018). Since grammar forms the basis of learners' language learning, young learners' grammatical awareness is critical. This article is a literature review on young children's second language (L2) development from the usage-based perspective. The usage-based approach asserts that people develop their grammar through the actual use of language, which is in line with the new foreign language policy for Japanese students learning English in public elementary schools. Through reviewing the previous research concerning usage-based theory in children's first language (L1) acquisition and L2 learning, this paper argues that children's L1 acquisition developed by Tomasello (2005) is applicable to children's second and foreign language learning; Tomasello (2005) argued that in L1 acquisition, children develop their language from whole to parts. Regarding young learners' L2 learning, many researchers argued that L2 young learners first use the frequently-used chunks, and they develop their language based on these chunks. It means that in L2 learning, there is a continuum between chunks and grammar, and the L2 development progresses from whole to parts, which is the same as children's L1 learning proposed by Tomasello (2005).
資源タイプ departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ) 紀要論文
物理的形態 PDFファイル
アクセス権 open access