ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼(他機関への文献複写依頼)
ILL貸借依頼(他機関への文献貸借依頼)
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
AIを活用したSociety5.0時代の英語教育 : AIの革新的活用
小張, 敬之, Issued : 2024.06.30, 青山經濟論集 <TF02015189>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
AIを活用したSociety5.0時代の英語教育 : AIの革新的活用
小張, 敬之, Issued : 2024.06.30, 青山經濟論集 <TF02015189>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
tf02015189-217-238.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:738
本文参照回数:188
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
青山經濟論集
コレクションコード
76
ソースレコードID
AN00008892
タイトル
AIを活用したSociety5.0時代の英語教育 : AIの革新的活用
AI オ カツヨウ シタ Society 5.0 ジダイ ノ エイゴ キョウイク : AI ノ カクシンテキ カツヨウ
タイトル(その他)
English Education in the Society 5.0 Era Utilizing AI : Innovative Use of AI
作成者
小張, 敬之
オバリ, ヒロユキ
Obari, Hiroyuki
出版者
青山学院大学経済学会
出版者
アオヤマ ガクイン ダイガク ケイザイ ガッカイ
NCID
AN00008892
ISSN(プリント)
03856798
DOI URL
https://doi.org/10.34321/TF02015189
収録物名
青山經濟論集
収録物名
アオヤマ ケイザイ ロンシュウ
収録物名
The Aoyama journal of economics
巻次等
76
号
1
開始ページ
217
終了ページ
238
日付
Issued : 2024.06.30
主題
Other-en:Artificial Intelligence
主題
Other-en:ChatGPT
主題
Other-en:Progos Speaking Test
主題
Other-en:Scribo
内容記述
In the era of Society 5.0, the integration of artificial intelligence (AI) in English education marks a significant shift towards a more interconnected and technologically advanced learning environment. This study investigates the impact and potentials of AI applications in enhancing English language teaching and learning methodologies. With rapid technological advancements, particularly in AI, educational paradigms have evolved from traditional methods to more personalized and immersive experiences. Tools like ChatGPT have revolutionized English education by providing customized learning experiences that adapt to individual learner needs. The paper discusses key implementations of AI in English education, including real-time, interactive learning environments that use AI-driven analytics to offer a semantic and distributed processing of information. Additionally, the study examines AI's role in facilitating cross-cultural communication and international collaboration, significantly contributing to global literacy enhancement. The results show that AI supports the customization of vocabulary and grammar instruction based on learners' progress and enhances their ability to interact in English through automated, context-aware suggestions and corrections. These technologies have been crucial in creating more dynamic and engaging learning environments that support both teachers and learners. The implications of these findings indicate a significant shift towards personalized learning that respects individual learning paces and styles, potentially leading to higher educational quality and accessibility in English language education. The integration of AI in educational settings challenges traditional teaching methodologies and proposes a new model of blended learning that leverages digital innovations to enhance learning outcomes. This study lays the groundwork for further exploration into the effective integration of AI in language education, highlighting the need for continuous adaptation and learning among educators to fully harness the potential of AI in education.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード