コレクションコード
|
紀要論文
|
コレクションコード
|
青山社会情報研究
|
コレクションコード
|
11
|
ソースレコードID
|
AA12424269
|
タイトル
|
Is Andy Warhol the Philosophical Godfather of the Internet? A Cyber-analysis of POPism
|
作成者
|
David, Hoenigman
|
出版者
|
青山学院大学社会情報学研究センター
|
出版者
|
アオヤマ ガクイン ダイガク シャカイ ジョウホウガク ケンキュウ センター
|
NCID
|
AA12424269
|
ISSN(プリント)
|
18837638
|
DOI URL
|
https://doi.org/10.34321/21412
|
収録物名
|
青山社会情報研究
|
収録物名
|
アオヤマ シャカイ ジョウホウ ケンキュウ
|
収録物名
|
Aoyama Journal of Social Informatics
|
巻次等
|
11
|
開始ページ
|
13
|
終了ページ
|
28
|
日付
|
Issued : 2019.12.25
|
主題
|
Other-en:Andy Warhol
|
主題
|
Other-en:POPism: The Warhol Sixties
|
主題
|
Other-en:the Internet
|
主題
|
Other-en:social informatics
|
内容記述
|
This study aims to show that the philosophical underpinnings of Andy Warhol's visual, cinematic, and literary works foreshadowed the attitudes and behavior of our current Internet obsessed society. Warhol's work is discussed in relation to social media, reality TV, and YouTube. As a display of the efficacy of online tools to contextualize literary passages, sections of Andy Warhol and Pat Hackett's POPism: The Warhol Sixties are analyzed using common Internet inquiry methods.
|
資源タイプ
|
departmental bulletin paper
|
資料種別(NIIタイプ)
|
紀要論文
|
物理的形態
|
PDFファイル
|
アクセス権
|
open access
|