青山学院大学図書館

Four Skills Testing and Positive Washback in Japanese English Education

Russell, Robert <TF01309877>
登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

ページリンク
51022.pdf   

書誌詳細

コレクションコード 紀要論文
コレクションコード 英文学思潮
コレクションコード 93
ソースレコードID AN00022441
タイトル Four Skills Testing and Positive Washback in Japanese English Education
作成者 Russell, Robert
出版者 青山学院大学英文学会
出版者 アオヤマ ガクイン ダイガク エイブンガッカイ
NCID AN00022441
ISSN(プリント) 0910500X
DOI URL https://doi.org/10.34321/21793
収録物名 英文学思潮
収録物名 エイブンガク シチョウ
収録物名 Thought currents in English literature
巻次等 93
開始ページ 85
終了ページ 98
日付 Issued : 2020.12.30
内容記述 日本の大学受験向けに、4つのスキルを審査する英語試験導入案とこれが平均的な高校卒業者の英語能力レベルに与える影響(プラスの波及効果)について解説する。そして、学校、生徒、および保護者の方々によるシステムに対する懸念から発生した導入遅延について説明する。また、文部科学省(MEXT)によって認可された6つの試験を特定し、特に英検とIELTS試験の妥当性について詳しく述べる。さらには日本の英語レベルと他の国のレベルを比較したうえで、考えられる違いの理由について論じ、現在における乖離を減らす理想的で現実的な可能性についても議論する。そして、より効果的な波及効果を実現するために、試験の変更を伴う履修過程と方法論の改善の必要性について言及する。
内容記述 The proposed introduction of 4 skills English tests for entrance to Japanese universities is discussed along with the likely effects this will have on the level of English language proficiency achieved by the average high school graduate, (positive washback). The concerns expressed by schools, students and parents which have lead to a delay in implementation of the new system are addressed. The 6 tests licensed by the Ministry of Education (MEXT) are identified and there is a discussion of validity with particular reference to the Eiken and IELTS tests. A comparison of the English level in Japan with that of other countries is made and there is a discussion of the likely reasons for the differences. The desirability and possibility of bridging the current gap is also discussed and reference is made to curriculum and methodology changes which might usefully accompany the changes to the test regime to improve washback.
資源タイプ departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ) 紀要論文
物理的形態 PDFファイル
アクセス権 open access