コレクションコード
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紀要論文
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コレクションコード
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青山学院大学コミュニティ人間科学部紀要
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コレクションコード
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2
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ソースレコードID
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AA1289180X
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タイトル
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1840年代初頭のアメリカにおける禁酒運動とジェンダー : マーサ・ワシントニアン運動の事例から 1840ネンダイ ショトウ ノ アメリカ ニオケル キンシュ ウンドウ ト ジェンダー : マーサ ワシントニアン ウンドウ ノ ジレイ カラ
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タイトル(その他)
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Reinterpretation of True Womanhood in the Washingtonian Temperance Movement
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作成者
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後藤, 千織 ゴトウ, チオリ Goto, Chiori
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出版者
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青山学院大学コミュニティ人間科学部
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出版者
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アオヤマ ガクイン ダイガク コミュニティ ニンゲン カガクブ
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NCID
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AA1289180X
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ISSN(プリント)
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24354686
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DOI URL
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https://doi.org/10.34321/21918
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収録物名
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青山学院大学コミュニティ人間科学部紀要・コミュニティ活動研究所報
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収録物名
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アオヤマ ガクイン ダイガク コミュニティ ニンゲン カガクブ キヨウ コミュニティ カツドウ ケンキュウジョホウ
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収録物名
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Journal of College of Community Studies, Bulletin of Research Institute of Community Studies, Aoyama Gakuin University
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巻次等
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2
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開始ページ
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21
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終了ページ
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35
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日付
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Issued : 2021.03.19
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主題
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Other-ja:節酒・禁酒運動
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主題
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Other-ja:ワシントニアン運動
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主題
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Other-ja:禁酒慈善協会
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主題
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Other-ja:ジェンダー
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主題
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Other-en:Temperance Movement
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主題
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Other-en:Washingtonian Movement
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主題
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Other-en:temperance benevolent societies
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主題
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Other-en:gender
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内容記述
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本稿は、1840年代初頭のアメリカ合衆国で禁酒運動に参入した労働者階級の女性が、「真の女性らしさ」のイデオロギーをいかに解釈したのかを考察する。1840年代初頭に、大酒飲みの男性職人や男性労働者が率いる絶対禁酒運動であるワシントニアン運動が発達すると、 労働者階級や下層中流階級の女性たちも、マーサ・ワシントン協会を設立し、ワシントニアン運動を支えた。ワシントニアン運動に参加した女性たちは、女性は道徳的に優れているため飲酒癖に陥らないというイメージを否定し、女性も飲酒癖に陥ること、そして、そのよう な女性たちが救済可能であることを証明しようとした。また、ワシントニアン女性は、既存の慈善活動が飲酒癖に陥った人々を救済してこなかった現状を批判し、慈善が堕落を生み出すのではなく、むしろ更生のためには慈善が必要であることを訴えた。ワシントニアン女性は、限られた資源で慈善活動を展開し、経済的に豊かな女性だけが良心や同情心を持つという階級限定的な「真の女性らしさ」の概念に挑戦した。
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内容記述
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This study examines how working-class women who participated in the Temperance Movement in the early 1840s reinterpreted the ideology of “true womanhood." In the United States, exalcoholic artisans and workingmen launched a total abstinence movement called the Washingtonian Movement in 1840. Working-class and lower-middle-class women actively supported the Washingtonian Movement by establishing auxiliary societies called the Martha Washington Societies. These Martha Washingtonians challenged the widespread assumption that women would never acquire intemperante habits owing to their innate moral superiority. Instead, they claimed that women could be intemperate as per their home-visit records and attempted to prove that those “degraded" women could be reformed. Washingtonian women also criticized existing benevolent societies for the exclusion of confirmed drunkards and their families from their rescue efforts. They claimed that material aids were necessary for reforming the inebriate, denying the belief that charity would induce degradation. By engaging in benevolent activities using their limited resources, Martha Washingtonians also challenged the class-specific understanding of “true womanhood" that only respectable women were endowed with morality and sympathy.
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資源タイプ
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departmental bulletin paper
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資料種別(NIIタイプ)
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紀要論文
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物理的形態
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PDFファイル
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アクセス権
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open access
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