ログイン
目録検索 ▼
検索トップへ
分類検索
雑誌タイトルリスト
修士論文一覧
指定図書
新着案内
貸出ランキング
レビュー一覧
タグ検索
MyLibrary(利用者サービス)▼
利用状況の確認
ブックマーク
お気に入り検索
新着アラート
ILL複写依頼(他機関への文献複写依頼)
ILL貸借依頼(他機関への文献貸借依頼)
新規購入依頼
オリエンテーション予約(教員)
オンライン施設予約
≡
書誌詳細
青山学院大学図書館
異分野交流による学際的なワークショップ・デザイン科目の実践研究
苅宿, 俊文; 村田, 和義; 吉田, 葵, Issued : 2022.12.25, 青山社会情報研究 <TF01311486>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
異分野交流による学際的なワークショップ・デザイン科目の実践研究
苅宿, 俊文; 村田, 和義; 吉田, 葵, Issued : 2022.12.25, 青山社会情報研究 <TF01311486>
登録タグ:
登録されているタグはありません
便利機能:
エクスポート先選択
エクスポート先を選択してください。
このウインドウを閉じる
レビューを見る
詳細情報を見る
書誌URL:
ページリンク
52229.pdf
アクセス回数
書誌参照回数:101
本文参照回数:66
レビュー
このページのTOPへ
書誌詳細
コレクションコード
紀要論文
コレクションコード
青山社会情報研究
コレクションコード
14
ソースレコードID
AA12424269
タイトル
異分野交流による学際的なワークショップ・デザイン科目の実践研究
イブンヤ コウリュウ ニヨル ガクサイテキナ ワークショップ デザイン カモク ノ ジッセン ケンキュウ
タイトル(その他)
Design and Implementation of Interdisciplinary Workshop-design Class through Cross-Boundary Approach
作成者
苅宿, 俊文
カリヤド, トシブミ
Kariyado, Toshibumi
作成者
松澤, 芳昭
マツザワ, ヨシアキ
Matsuzawa, Yoshiaki
作成者
村田, 和義
ムラタ, カズヨシ
Murata, Kazuyoshi
作成者
南部, 和香
ナンブ, カズカ
Nambu, Kazuka
作成者
吉田, 葵
ヨシダ, アオイ
Yoshida, Aoi
作成者
高村, 正志
タカムラ, マサシ
Takamura, Masashi
出版者
青山学院大学社会情報学研究センター
出版者
アオヤマ ガクイン ダイガク シャカイ ジョウホウガク ケンキュウ センター
NCID
AA12424269
ISSN(プリント)
18837638
DOI URL
https://doi.org/10.34321/22942
収録物名
青山社会情報研究
収録物名
アオヤマ シャカイ ジョウホウ ケンキュウ
収録物名
Aoyama Journal of Social Informatics
巻次等
14
開始ページ
17
終了ページ
33
日付
Issued : 2022.12.25
主題
Other-ja:ワークショップ
主題
Other-en:Social Informatics
主題
Other-ja:学習環境デザイン
主題
Other-ja:異分野交流
主題
Other-ja:多面的
主題
Other-ja:社会情報学
主題
Other-en:Workshop
主題
Other-en:Learning Environment Design
主題
Other-en:Cross-Boundary
主題
Other-en:Multifaceted
内容記述
The purpose of this paper is to describe the design of the “Workshop Design" course in the School of Social Informatics at Aoyama Gakuin University, and to report the results of the 2022 academic year's practice. The course has been conducted since the school's foundation in 2008, with improving through educational design-based research over ten years. The course has been designed to provide an interdisciplinary learning environment with two pillars: “artistic activities" and “communication space." Many opportunities for learning by crossing boundary experiences are embedded in the curriculum, such as “artistic expression and scholarship," “various professions," “teaching assistants' view," and “various backgrounds of colleagues." In the academic year 2022, we tried to extend extra interdisciplinarity to the class by involving five faculty members who specialized in various academic fields. In this paper, after explaining the design concept of the class, five faculty members who were involved in the practice in 2022 reported their multifaceted outcomes from their cross-boundary experiences.
資源タイプ
departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ)
紀要論文
物理的形態
PDFファイル
アクセス権
open access
このページのTOPへ
このページのTOPへ
関連情報<<
関連情報
他の検索サイトで探す
CiNii Books
カーリル
この書誌のQRコード