青山学院大学図書館

異分野交流による学際的なワークショップ・デザイン科目の実践研究

苅宿, 俊文; 村田, 和義; 吉田, 葵, Issued : 2022.12.25, 青山社会情報研究 <TF01311486>
登録タグ:
登録されているタグはありません
書誌URL:

ページリンク
52229.pdf   

書誌詳細

コレクションコード 紀要論文
コレクションコード 青山社会情報研究
コレクションコード 14
ソースレコードID AA12424269
タイトル 異分野交流による学際的なワークショップ・デザイン科目の実践研究
イブンヤ コウリュウ ニヨル ガクサイテキナ ワークショップ デザイン カモク ノ ジッセン ケンキュウ
タイトル(その他) Design and Implementation of Interdisciplinary Workshop-design Class through Cross-Boundary Approach
作成者 苅宿, 俊文
カリヤド, トシブミ
Kariyado, Toshibumi
作成者 松澤, 芳昭
マツザワ, ヨシアキ
Matsuzawa, Yoshiaki
作成者 村田, 和義
ムラタ, カズヨシ
Murata, Kazuyoshi
作成者 南部, 和香
ナンブ, カズカ
Nambu, Kazuka
作成者 吉田, 葵
ヨシダ, アオイ
Yoshida, Aoi
作成者 高村, 正志
タカムラ, マサシ
Takamura, Masashi
出版者 青山学院大学社会情報学研究センター
出版者 アオヤマ ガクイン ダイガク シャカイ ジョウホウガク ケンキュウ センター
NCID AA12424269
ISSN(プリント) 18837638
DOI URL https://doi.org/10.34321/22942
収録物名 青山社会情報研究
収録物名 アオヤマ シャカイ ジョウホウ ケンキュウ
収録物名 Aoyama Journal of Social Informatics
巻次等 14
開始ページ 17
終了ページ 33
日付 Issued : 2022.12.25
主題 Other-ja:ワークショップ
主題 Other-en:Social Informatics
主題 Other-ja:学習環境デザイン
主題 Other-ja:異分野交流
主題 Other-ja:多面的
主題 Other-ja:社会情報学
主題 Other-en:Workshop
主題 Other-en:Learning Environment Design
主題 Other-en:Cross-Boundary
主題 Other-en:Multifaceted
内容記述 The purpose of this paper is to describe the design of the “Workshop Design" course in the School of Social Informatics at Aoyama Gakuin University, and to report the results of the 2022 academic year's practice. The course has been conducted since the school's foundation in 2008, with improving through educational design-based research over ten years. The course has been designed to provide an interdisciplinary learning environment with two pillars: “artistic activities" and “communication space." Many opportunities for learning by crossing boundary experiences are embedded in the curriculum, such as “artistic expression and scholarship," “various professions," “teaching assistants' view," and “various backgrounds of colleagues." In the academic year 2022, we tried to extend extra interdisciplinarity to the class by involving five faculty members who specialized in various academic fields. In this paper, after explaining the design concept of the class, five faculty members who were involved in the practice in 2022 reported their multifaceted outcomes from their cross-boundary experiences.
資源タイプ departmental bulletin paper
資料種別(NIIタイプ) 紀要論文
物理的形態 PDFファイル
アクセス権 open access