Aoyama Gakuin University Library.

総合文化政策学部における英語による講義の実践報告とAWC利用者へのインタビュー

ストイロヴァ, ヴィクトリア; 川又, 啓子, Issued : 2023.03.30, ライティング研究 : 青山学院大学アカデミックライティングセンター紀要 <TF01311369>
Tag:
No tag is registered
URL:

Bibliography Details

Collection Code 紀要論文
Collection Code ライティング研究
Collection Code 2
source record id AA12942194
title 総合文化政策学部における英語による講義の実践報告とAWC利用者へのインタビュー
ソウゴウ ブンカ セイサク ガクブ ニオケル エイゴ ニヨル コウギ ノ ジッセン ホウコク ト AWC リヨウシャ エノ インタビュー
alternative title Practical Report and Interview : Lecturing in English at the School of Cultural and Creative Studies and Using the Academic Writing Center of Aoyama Gakuin University
creator ストイロヴァ, ヴィクトリア

Stoilova, Victoria
creator 齋藤, 祐希
creator 川又, 啓子
カワマタ, ケイコ
Kawamata, Keiko
publisher 青山学院大学アカデミックライティングセンター
publisher 青山学院大学図書館
publisher アオヤマ ガクイン ダイガク アカデミック ライティング センター
publisher アオヤマ ガクイン ダイガク トショカン
NCID AA12942194
PISSN 27580512
DOI URL https://doi.org/10.34321/22772
jtitle ライティング研究 : 青山学院大学アカデミックライティングセンター紀要
jtitle ライティング ケンキュウ : アオヤマ ガクイン ダイガク アカデミック ライティング センター キヨウ
jtitle Aoyama journal of academic writing research
volumes 2
SPAGE 17
EPAGE 37
date Issued : 2023.03.30
subject Other-ja:英語による日本研究
subject Other-ja:日本語表現
subject Other-ja:アカデミックライティング
subject Other-ja:レポート課題
description 本稿は,総合文化政策学部で3年次英語選択必修科目「英語による日本研究」を担当する教員へのインタビューとアカデミックライティングセンターの利用者である学部学生へのインタビューの載録である.第1章,第2章で本稿執筆の経緯とインタビュー概要を述べたうえで,第3章では,「書く」前提となる「読み」の教育現場の実践を紹介する.続く第4章はアカデミックライティングセンターを利用する学部学生の生の声である.いずれの立場からも,早期に日本語表現教育を充実させる必要性があることを確認することとなった.
description This article consists of two interviews: the first one is with a faculty member who teaches a course on Japanese Studies in English at the School of Cultural and Creative Studies(SCCS)at Aoyama Gakuin University(AGU), while the second one was conducted with an undergraduate student currently studying at the SCCS who has used AGU's Academic Writing Center. The first part of this collection of interviews was aimed at eliciting and providing implications on how to approach the problem of academic writing from the field of education focused on close(intensive)reading, which is an essential prerequisite for writing. The second part of the interviews collection is the voice of an undergraduate student who has used the Academic Writing Center of AGU intensively. From both perspectives, it was confirmed that there is a considerable need to improve the way in which Japanese(language)expression is being taught in Japanese academic institutions at the very earliest stages of education.
resource type departmental bulletin paper
type nii Departmental Bulletin Paper
format application/pdf
accessRights open access